lørdag den 24. december 2016

Glædelig Jul.


Så blev det sørme d. 24. December.

Jeg vil Ønske i der læser med herinde en rigtig Glædelig Jul.

Dagens indlæg er nu ikke specielt julet. Jeg vil nemlig vise jer min "Grat bog"

Jeg har jo lavet mig en bog som jeg vil afprøve forskellige teknikker i.
Og da jeg så for nylig faldt over denne video  på Pinterest var jeg simpelthen nødt til at ændre coveret på min bog.

Her følger en række billeder - og lidt forklaring på hvad jeg har lavet.

Jeg havde en gammel rulle Tim Holtz Tissue paper med nodetryk - jeg har ALDRIG brugt bare et eneste lillebitte stykke tror jeg - men .... det var jo lige præcis Tissue paper damen i videoen sagde - så Taaaddaaaaaa 
Jeg har smurt bogen ind i Mod Podge - og sætter nu små stykker krøllet tissue paper over det hele.


Derefter får det igen et tykt lag mod podge over det hele ...  og så skal det tørre
...
og tørre...

...

ooooog tørre


Iiiihhh hvor skal det tørre lææænge  - og jeg ER altså RØ håret ... 

Nå men 
ENDELIG
er skidtet tør - og jeg kan begynde på det sjove...

NU skal der blandes maling - yeaahhh 

Jeg har nogle små bøtter med acrylmaling jeg engang har købt i netto. Låget fra et Nutellaglas er "paletten"
Lilla...  Brrrunt ... Orange - og sort ....
gad vide hvad det ender med..?


Det blev faktisk en ret lækker mørk chokoladebrun farve - og nu skal der males.


Her kan man da se der sker noget ... ret hurtigt ... Det passer meget bedre til min tålmodighed....


Og for F*n*** .....!!!
Så fik jeg kun lavet maling nok til ryg og bagside ... aarggg.....

Men nå - jeg prøver mig frem med en ny blanding

NÅR BOGEN HAR TØRRET...!.!.!  (hihi)


Jeg fik mixet en stort set identisk farve til fronten...   og maaaange timer senere er bogen klar til lidt patina.
Jeg forelskede mig i de Gilders paste waxs - der bliver brugt i filmen - og har bestilt nogle stykker hjem.
Man må jo IKKE stoppe fingrene i sådan noget Wax eller lignende - så jeg har klippet fingre af en handske - og sætter en tut på fingeren for hver farve.


Her er det farven Patina - det giver en ret fed effekt - der er en smule svær at se på de her billeder.


og jubiiii.....  det tørrer ret hurtigt  - så jeg også kan tilføje en gang Wax i farven Inca gold
Me like...!!


Er det ikke lidt lækkert?


Nu skal jeg bare have lavet en fin finish af kanterne på bogen - og måske have den pyntet lidt.

Så der følger nok flere billeder en anden gang.

Glædelig Jul.

4 kommentarer:

  1. Det ser hammer lækkert ud ������ den teknik kunne jeg godt forelske mig i ����

    SvarSlet
  2. Ser rigtig godt ud : ) en glædelig jul til dig og dine ønsker jeg dig 🎄🎅🏻🎄

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig lækkert ud ... men kunne det ikke have været helt almindelige kllenex i stedet for Tim Holtz med noderne 😜
    Også glædelig jul til dig 🎄

    SvarSlet
  4. Så flott Dorthe!
    Ønsker deg et riktig kreativt og Godt Nytt År.
    Klem, Inger :)

    SvarSlet