lørdag den 7. december 2013

7. December

og jeg forsætter med julekort.
Der har den sidste uges tid været udsalg i Silhouettes online store - og det har jeg benyttet mig flittigt af :)
Jeg har købt masser af filer - og lidt af dem har jeg brugt på dette kort. Men jeg tvivler lidt på jeg nogensinde får brugt dem alle - hihi.


Jeg har brugt papir fra Hobbygros´s Dixi Craft røde juleserie og noget fra restekassen. 
Kristtjørn og juletræsbort er skåret på Silhouetten.

Det samme er Teksten her.

Kristtjørnerammen er et chipboard jeg købte i Polen for et par år siden.


Rigtig god weekend !!
Knus.

15 kommentarer:

  1. Hvor er det fint og sikke mange nye ting der er brugt. Jeg tror gerne at du har forkøbt dig...haha. Det glimmerpapir må jeg altså have noget af når de engang åbner i Hobbygården. HVIS altså vi kan klare den megalange tur derop ! Haha. (Ved han er let at overtale )
    Ja vi pynter da æskerne inden vi spiser. Gør alle da ikke det ?

    God lørdag til dig.

    SvarSlet
  2. Hold da op - jeg er da godt nok lidt bagefter, for du har da været i den grad flittig på bloggen ;)
    Smukke julekort - og kan da godt forstå hvis du har købt rigeligt....det er altid rart at ha' *G*
    Ha' en skøn weekend :)

    SvarSlet
  3. Endnu et skønt julekort, hvor stammer motivet fra ...mønsterpapir eller ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Motivet er fra Digital Paper shop på Etsy :)

      Slet
  4. Så er du med på sillevognen... :-). Superflot julekort - sjovt motiv.

    SvarSlet
  5. Igen et super flot kort Dorthe. Den julemand er da bare for skøn simpelthen, ham er jeg ret vild med, og den ramme du har brugt, er også kanon. Så det bev jo igen et fantastisk resultat med det kort her. Super flot i alle detaljer.

    SvarSlet
  6. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige - de er så flotte dine julekort.

    SvarSlet
  7. Super lækkert julekort... og man skal da benytte sig af div tilbud og rabatter... hi hi

    SvarSlet
  8. Skønt kort Pips, man kan meget nemt komme til at købe rigtig mange filer fnisss, men med tiden lære man hvad man bruger eller ikke bilder jeg mig selv ind i hvertfald ; )

    SvarSlet
  9. Et af dine (altid) utrolig smukke kort, du er så dejlig kreativ, og mine kaffekranse må du da gerne få opskriften på, den er i en gammel kogebog som jeg fik i 1951 da jeg var på husholdningsskole, jeg havde skrevet i bogen "bedre end klejner" så der for skulle det sidste palmin bruges til dem i år, den kommer her: 300 g. mel-- 30 g. smør-- 120 g. sukker-- 2 æg---
    3 spsk mælk-- (jeg brugte nu fløde, det blev de sikkert ikke ringere af) ½ tsk salt-- ½ tsk-- kardemomme--- ½ tsk kanel--- 3 tsk bagepulver. Æltet dej der trilles i stænger og formes som kranse, koges i fedt eller palmin, tages op på fedtsugende papir så fedtet kan trække af dem, jeg fik 85 stk ud af denne portion, men jeg rullede dem lidt tyndt ud, jeg tror de vil blive bedre hvis man ruller dem lidt tykker ud, du ved sådan lidt mere som rigtig gammeldags klejner, bare bedre, det er måske kanelen der gør det, jeg vil da håbe du prøver dem for jeg ved du er glad for at "hyggebage" knus morkaren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak for opskriften - den kan du tro jeg vil prøve!! Uhmm.. glæder mig.. jeg må have købt palmin en af dagene :)
      Knus

      Slet
  10. Nok et nydelig kort!
    Lekkert pyntet:)
    Du har laget så mye fint nå.
    Ha en fin førjulstid, klem:)

    SvarSlet