torsdag den 19. december 2013

19. December.


Patrick mener afgjort ikke det bliver rigtigt jul hvis ikke jeg bager Gode Råd.
Så i går fik jeg bagt en stak af dem.
Der er nogen der har spurgt hvad Gode Råd er - så det vil jeg lige vise Jer ;)
---
Gode Råd er "småkager" der bages i et jern ligesom vafler.
Man kan få både et elektrisk som dette:


eller et almindeligt gammeldags til komfuret som dette:


I jernene er der det smukkeste mønster - og kagerne ser sådan ud når de er bagt:


Man kan forme dem til kræmmerhuse når de lige er kommet ud af jernet - eller man kan ligge dem over et kosteskaft og lave krumkager. Jeg laver den flade udgave :)

Jeg har både et elektrisk og et "gammeldags" jern - så det gammeldags må jeg hellere få solgt - jeg kan jo kun bruge et af gangen.

I dag skal jeg til hele 2 julefrokoster. Jeg er inviteret med til Museets julefrokost nu her kl. 13. - Det bliver hyggeligt at hilse på de gamle kolleger.
Og i aften er der afslutning i Scrapklubben.
God Torsdag.
Knus.

12 kommentarer:

  1. Ja, Gode Råd skal der til.
    Vi var så heldige at få foræret en dåsefuld, så i vores discount-jul indgår de ikke i de hjemmelavede ting - for 1. gang i mange år.
    God fornøjelse med alle julearrangementer.

    SvarSlet
  2. Kunne godt tænke mig at smage sådanne gode råd - de lyder rigtig spændende :)

    SvarSlet
  3. Har heller aldrig set eller hørt om dem før, må jeg indrømme. Kommer I så noget i/på dem når de serveres, hvis man plejer at lave dem til kræmmerhuse, eller spiser man dem bare som de er??
    De ser rigtig fine ud. Nyd alle dine julefrokoster idag.

    SvarSlet
  4. Og de er gode de gode råd mums : )) de høre bare med til julen, lige som alt andet. Det var da ikke været helt nemt kun med en arm : 0 ( husk nu at passe på den)
    Rigtig god julefrokost X 2 : )))

    SvarSlet
  5. Jamen det er jo rigtig.....der er nogle ting som skal laves ellers bliver det ikke jul.
    God aften

    SvarSlet
  6. Ja sådan nogle kender sådan en københavnersnude som mig ikke, jeg har lavet mange vafler, men smager de ens? er det en anden form for dej? men de ser dekorative ud. knus morkaren.

    SvarSlet
  7. Jeg har også et lignende jern, det er bare delt op i 4, så man lave 4 midnre "gode Råd" kager ad gangen. Jeg viser det i morgen :-). Der findes jo forskellige opskrifter - om vinterenog omkring jul bager vi dem med smør, æg, og sukker, vanilie. Men man kan også lave dejlen med ost, kommen osv. - perfekt til en drinks. Men som sagt - mere om det i morgen

    SvarSlet
  8. Kan kun sige de smagte godt
    Tak for i torsdags
    God jul til dig og sønnike

    SvarSlet
  9. Lækkert med gode råd ;-))

    God jul til dig og din familie

    SvarSlet
  10. Sikke nogle smukke gode råd!! Var de dyre?....hi hi...jeg kunne ikke lade være ;-) Det er godt nok et smukt gammeldags jern på det ene billede. Hvordan kan du dog gå af med det?

    SvarSlet