lørdag den 14. december 2013

14. December.

Min søster og jeg har gennem mange år lavet konfekt sammen en dag i december.
Det var så i går vi skulle det - men i år bestod min hjælp mest i at prøvesmage - haha.

Forleden så jeg på Facebook at Charlotte havde lavet lakridsmandler - og hun havde også linket til opskriften.
Dem lavede jeg så i går
Uhmmm... de er gode og supernemme at lave.
Patrick er ikke særligt vild med dem - men det gør bestemt ikke mig noget - dem skal jeg nok få spist!



Det andet konfekt fik min søster lov at beholde - det bliver alligevel ikke spist her i huset - Vi glemmer ganske enkelt at vi har det!
God lørdag til Jer.
Knus

10 kommentarer:

  1. Ja lækre ser de ud - men tror jeg holder med Patrick :)

    SvarSlet
  2. Tak for opskrift på de lækre mandler. Vi elsker alt med lakridspulver på her i huset.
    Du skal da ikke nedgøre din egen indsats til den konfektdag. Prøvesmagning er skam en vigtig opgave.
    God lørdag til dig og dine.

    SvarSlet
  3. så fik i da delt arbejdes opgaverne godt, det er jo en vigtig ting at prøvesmage som aka skriver fnisss. de ser gode ud de lakris mandler mums ; ))
    Rigtig god 14 dec

    SvarSlet
  4. Tak for turen ud til Charlotte her i formiddags og tak for smagsprøverne
    Mums de mandler smager super godt.
    Skal hilse fra Kristian og sige tusinde tak for brunkagerne, - de smage fantastisk siger han og er meget sprøde.

    SvarSlet
  5. Hjemmelavede konfekt er heller ikke mig, jeg nøjes med at nyde det mine svigerdøtre laver, men de lakrismandler ser meget lækker ud, jeg troede det var kanel der gav dem den fine farve, jeg har aldrig prøvet at lave noget med lakrispulver før, men Pips i går aftes skulle jeg prøve det flotte guldfolie du har sendt til mig, og hold da kæft hvor er det flot, men jeg kunne ikke få det til at fungerer med den abdakter plade, den ville simpelthen ikke gå igennem, og åbnede jeg "bogen" var der for meget plads, så prøvede jeg som om det var et stykke papir, og bagefter embosing, en fantastisk virkning, siger hende der ikke kan få "guld og glimmer" nok, så tusind tak og knus morkaren.

    SvarSlet
  6. Uhm .... de lakridsmandler ser skønne ud ... og opskriften er straks pinnet. Den må prøves engang, når jeg er på plads i mit nye hjem. Her snoldes der i år udelukkende med købe-jule-slik. Jeg orker ikke at lave konfekt her midt i alt flytterodet :)

    God weekend :)

    SvarSlet
  7. Hi hi. Jeg har nogle liggende til tørre på køkkenbordet lige nu. Er meget spændt på dem, har ikke smagt dem endnu. Skal have en portion med på tirsdag. Mafia'en skal have juleafslutning. :0)

    SvarSlet
  8. Lakridsmandler står faktisk også på min liste... jeg er bare ikke nået til at lave konfekt endnu ;)

    SvarSlet
  9. lakridsmandler, det har jeg ikke hørt, det kan da være det skal prøves en dag, ved en del af familien der synes det vil være alletiders

    SvarSlet
  10. Det lyder godt nok lækkert med lakridsmandler. Jeg har også en konfekt dag med en veninde i næste weekend, så det skal da vist afprøves ;-)

    SvarSlet