onsdag den 11. december 2013

11. December.

I går afprøvede jeg morkarens opskrift på kaffekranse.
Uhmmm de er gode. 
Jeg ved ikke helt hvordan det er meningen de skal se ud - hihi... 
Men min udgave blev sådan her.


Nu mangler jeg at få kogt klejner og bagt Gode Råd.
Klejnerne plejer jeg at smide i fryseren og så lune i ovnen når de skal serveres - på den måde får man altid "friskkogte" klejner. Men jeg plejer også at glemme en pose i fryseren som jeg finder hen i foråret *G*

Hvad bager du? :)
God onsdag derude.
Jeg skal nok tilbringe det meste af dagen på sygehuset *G* - men det bliver nu alligevel godt at få tjekket skulder og arm!
Knus

20 kommentarer:

  1. Spændende bagværk.
    Jeg har bagt/lavet Jødekager, brunkager, pebernødder, chokoladesnitter og havregynskugler.

    SvarSlet
  2. MMmmmm - Lækkerier. Min plan er at bage vaniliekranse, Jødekager og Finsk brød, men jeg har lovet mine bonuspiger på 8 & 12 at vente til de kommer i vores weekend.

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt huske Mor Karens kager fra tidl. juleblogging. Og de smager garanteret fint.
    Jeg når ikke at bage i år. Men du har bagt mine brunkager - en af Eriks kontordamer kom med en dåse gode råd, Erik har vundet kager og vi har købt Karen Volfs kager......så vi lider ingen nød.
    Klejner har vi sløjfet i år - for første gang nogen sinde.

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke bagt til jul før, men i år vil jeg prøve at lave vaniliekranse.
    De ser sørme gode ud, de kaffekranse. Er sikker på de er gode når det er Morkarens opskrift. :0)

    SvarSlet
  5. Jeg plejer heller ikke at bage, men jeg vil se, om jeg ikke når det lige inden jul, så der er lidt til juleaften. Jeg har det dog sådan, at når vi det ikke, så bliver det nok jul alligevel ;)

    SvarSlet
  6. Ah de ser godt nok yummi ud. Er ikke sikker på jeg orker i år, da vi ikke skal være hjemme i jul, så der er ingen her tilat få det spist, og ved af erfaring, at når vi så er blevet proppet i flere dage, så gider vi ikke mere og de blir ikke spist alligevel, men alle pigerne kommer på lørdag, så skal vi alle sammen lave konfekt og havregrynskugler og nok også lidt pebernødder til dem, me ellers bli´r det nok det i år.
    Pøj pøj på sygehuset idag, jeg håber virkelig det gir pote for dig, og de kan hjælpe dig, så jeg krydser alt for dig, og er spændt på at høre, hvad de siger?? Há en rigtig god dag i byen.

    SvarSlet
  7. Uhm lækkerier, især dine Gode Råd, som jeg glæder mig til at smage i år igen.
    Håber på godt nyt fra dig mht. armen.
    Ses imorgen
    Knus

    SvarSlet
  8. Nøj hvor ser de lækre ud. Jeg får sjældent bagt til jul, jeg har simpelhed ikke tiden til det men så er det godt at vi har en god bager i byen som kan hjælpe det med :O)

    SvarSlet
  9. Det ser super dejligt ud. Jeg må springe alt julebagning mm over i år. da jeg lige har overstået en større rygoperation, men jeg tager forhåbentlig revanche næste år.

    SvarSlet
  10. Jeg sidder her og spoler og ser plusselig mine kaffekranse, de ser da ud som mine men er lidt lyse, har du bagt dem i ovnen? de skal koges i palmin ligesom klejner, jeg tror godt nok det kunne betale sig at lave dem lidt større, for når de hæver lukker de hullet, men mine er som dine bare mere brune som klejner i overfladen. hvis du mangler en super opskrift på æbleskiver eller klejner så bare sig til. knus morkaren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har skam kogt dem i palmin :) - Jeg kan bare ikke lide når de bliver for mørke. Og de smager helt fantastisk! Tak for opskriften!

      Slet
    2. Det var da godt Pips, og så er de jo hurtiger end klejnerne. knus morkaren.

      Slet
  11. Ser rigtig gode ud, men jeg når nok ikke at lave dem (desværre) uha jeg bager pebernødder, julens konfektkage, fedtkager, gode råd, vaniljekranse, fedtebrød, ( min mand koger klejnerne) så det må være rigeligt tihi….
    Rigtig god 11 dec Pips ; )

    SvarSlet
  12. De ser gode ud...er der måske en opskrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er i morkarens kommentar ved et af de sidste dages indlæg :)

      Slet
  13. Så flink du er.
    Håper armen din er bedre.
    Ønsker deg en fin førjul.
    Klem Connie

    SvarSlet
  14. Hvad er gode råd for noget??????? Det ser lækkert ud. Er ikke rigtig i bagehumør... og så lader jeg være - der plejer ikke komme noget godt ud af det, når jeg ikke i det rigtig humør - tror det er nisserne, som er på spil.

    SvarSlet