søndag den 13. januar 2013

Shabby chic stil....

Det er den nye udfordring hos Our Creative Corner ...  
Shabby chic er vist meget et tolkningsspørgsmål og der er næsten ligeså mange meninger som der er scrappere *G*
For mig er Shabby noget med sarte farver, bånd/blonde og bling - og jeg har lavet dette kort.

 Jeg har brugt papirer fra Maja Design, jeg tror det må være min favorit serie lige for tiden. 

 Båndet har jeg købt hos Gitte i Hobbyboden - det er så fint!
For første gang har jeg brugt mine Memory box dies med stakit og låge, men jeg synes det passede til teksten.
 Metalhjørnet fra WildOrchid har fået en gang gesso og en rhinsten.
 Stemplet fandt jeg her i min oprydning, jeg havde egentlig taget det fra til salg fordi jeg ikke lige havde testet hvad der stod, men nu er det lagt tilbage i skuffen - for det er da så fint!
 Og så fine sarte roser fra WildOrchid, de har fået sværte og glitter. Den store glitrende rhinsten er også fra WO. Hjertehængelås fra Prima og nøgle fra eBay.
Jeg tror jeg skal øve mig lidt mere i Shabby. Fortæl gerne hvad du mener Shabby er?
Rigtig god Søndag derude i blogland.
Knus

22 kommentarer:

  1. Super lækkert og meget shabby kort. For mig er shabby også lyse/pastel farver, blonder, bling, fjer, romantik, ... "tøset" stil :)

    Skønt tekststempel .. det var da en skam, at det ikke kom til salg ... hi hi ... det kunne jeg da snildt bruge :)

    Ha' en dejlig søndag.

    Knus :)

    SvarSlet
  2. Utrolig smuk kort du har lavet.
    Fin sammensætning, fede detaljer
    God søndag

    SvarSlet
  3. Lækkert kort du har lavet, med en masse skønne detaljer, og skønne farver.
    I min verden har du helt sikkert ramt shabby stilen :)

    God søndag.

    SvarSlet
  4. Det er bare så flot så flot og mange lækre detaljer.

    For mig er shabby noget jeg ikke kan finde ud af. Lige som med vintage.

    Rigtig god søndag.

    SvarSlet
  5. shabby er for mig de sarte støvede farver som gammelrosa, himmelblå og stilen er mere romantisk end vintage som kan være maskulin.

    der er et lækkert kort du viser frem idag.

    klem mette

    SvarSlet
  6. Meget smukt kort, helt bestemt shabby chich ;O)

    SvarSlet
  7. Rigtig flot kort.
    For mig flyder Shabby og vintage en del sammen, men det gør vel ikke noget..
    God søndag.

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare smukt ♥elske shabby
    knuzzz

    SvarSlet
  9. Sødt shabbykort, ja efter min mening er shabbystilen feminin, med lyse toner, bløde blonder - og bling og knapper ! Ha' en dejlig Søndag..
    Knus :0)

    SvarSlet
  10. Så skønt et kort. Jeg er enig i din fortolkning af shabby chic. :-)

    SvarSlet
  11. Fantastisk flot kort her, og også lige hvad jeg forstår ved shabby chick, men jeg læste et eller andet sted engang, at for at ku kalde ddet sådan skulle det være malet hvidt ovenpå det hele, men det er vel hvad man selv synes, vil jeg mene, og begge dele kan i min hjerne være shabby og begge dele er virkelig smukke på hver deres måde. Det her er i hvert fald rigtig flot.

    SvarSlet
  12. Virkelig smukt og gennemført kort. Fortsat god søndag.

    SvarSlet
  13. Dejligt kort : ) de to stilarter ligner hinanden meget synes jeg. For mig er den store forskel farverne : )
    Rigtig god søndag

    SvarSlet
  14. Skønt kort - nu har jeg ikke lige så meget forstand på hvilken stil det er, men jeg synes din stil er super :)
    Fortsat god søndag.

    SvarSlet
  15. Dejligt kort, for mig er shabby stilen meget lyse farver, gerne hvid maling der er smurt (lidt sjuskede) ud over en anden farve, alle de mere eller mindre held. gamle møbler der er malede over med nye lyse farver, med ikke altid lige stort held er i mit hoved shabby. knus morkaren.

    SvarSlet
  16. Meget flot kort med en masse fine detaljer...

    SvarSlet
  17. Lækkert kort med super fint papir, også mit yndlingspapir fra Maja. Der er mange fine detaljer og stilen er ramt rigtig fint efter min opfattelse....

    SvarSlet
  18. super flot kort og for mig er det også sarte farver og masser af bånd og blonder

    SvarSlet
  19. Jeg er vild med et kort og den die med havelågen er super flot på dit kort, igen en masse skønne finesser som gør dit kort så fantastisk gennemført.
    Shabby er for mig et helt nyt ord, jeg har aldrig hørt det før :-)
    Jeg går og tænker på om jeg skal være i Middelfart hele dagen eller om det kun skal være en smut tur, det afhænger lidt af om der kommer nogen jeg kender :-)

    SvarSlet
  20. Hello Dorthe,
    A beautiful shabby chic card, and it ticks all the boxes, with its many layers, embellishments, and texture.
    The palette, relates a soft, friendly feel, I love the addition of the gate and fence at the bottom.
    Thank you for joining us this week at Our Creative Corner, we are just thrilled to see your work.
    Smiles :-)
    Sue

    SvarSlet
  21. Dorothy, it's an elegantly crafted card with the most wonderful Shabby chic elements. How you pulled together the sentiment with the scenery is perfect. I love the gate with the lock and key and your details are just amazing to admire. I think you are definitely keen to the ways of this genre!

    Thank you so much for sharing your creativity with us at Our Creative Corner. Best of luck and we'd love to have you visit again next week!
    Lisa xx

    SvarSlet
  22. Dorthe, what a fabulous creation. I love all your attention to detail and how you tied it all together. The sentiment sets the tone of the card and the embellishment reflect that sentiment. Thank you for playing along with us @ OCC.
    Your sweet shabby chic style really shines! hope you join us again for another challenge. Your work is beautiful!

    SvarSlet