fredag den 7. december 2012

7. December - der breder sig en duft....

af hjemmebag :)
I dag har jeg bagt brunkager - og jeg mener BAGT BRUNKAGER *G*
5 kg dej har jeg bagt af - og det blev til hele 8 dåser.
Sådan er det når hele familien mener man skal bage til dem - haha.
Min søster vil gerne have 2 dåser, niecen 1 dåse, min hr. fader snupper også 1 dåse, 1 dåse til arbejde, 1 dåse til Scrapklub - og så er der lidt tilbage til mig.
Jeg vil nu også vove påstanden at jeg har Verdens bedste opskrift *G* .... med Riiigeligt smør :)
 Mens de sidste brunkager blev bagt bagte jeg lige en stak æbleskiver efter en gammel opskrift og bagt i svinefedt. Uha de smager godt :)
Og Tessa kan måske nok ikke lide nisser med røde huer - men brunkager og æbleskiver ... det duer. Hold op hvor kan man få hende til mange ting hvis belønningen er en æbleskive *G*
Lørdag og Søndag er begge afsat til julefrokoster - så hyggeligt!
Hvad skal din weekend bruges til?
Knus

21 kommentarer:

  1. Mums det ser bare lækkert ud... du må skam gerne komme på besøg og har altid kaffe på kanden og et stort scrap værelse hvor der kan hygges... ti hi fnis...

    SvarSlet
  2. Når du har så stor afsætning på dine brunekager vil jeg også påstå at du har verdens bedste opskrift. Sikken en masse kager.

    God weekend.

    SvarSlet
  3. nååå du griller dem ikke haaa
    lækre ser de ud.

    rigtig god 7 december til dig♥
    knuss

    SvarSlet
  4. Bliver da helt lækkersulten.
    Lørdag skal jeg på maler-kursus - glæder mig helt vildt :)

    SvarSlet
  5. Det lyder da godt nok som om, de er ret populære. Måske skulle vi be dig dele opskriften, så vi osse kan smage, da jeg ikke regner med du gider bage til os alle sammen herinde også? ha ha ha
    Ha en rigtig god week-end med julefrokoster, jeg skal heldigvis ikke noget som helst ud over at hygge herhjemme med et par børnebørn.

    SvarSlet
  6. Mums hvor ser de lækre ud, men det er da et kæmpe arbejde... kunne man få opskriften på verdens bedste brunkager.
    Ha en god 7. decembers aften, knuss

    SvarSlet
  7. Mums, hvor ser de lækre ud!
    Jeg tror jeg skal i gang med konfekten denne weekend. Jeg skal holde to gange jul ; )

    SvarSlet
  8. Mums jeg savler allerede og kan tænke mig til smagen.
    Jeg skal være chauffør i aften ,så i morgen går nok med at sove og mon ikke det også bliver til lidt scrap og PL

    SvarSlet
  9. Uhmmm hvor ser både brunkager og æbleskiver gode ud.
    God weekend.

    SvarSlet
  10. Hold op hvor du har været i gang !
    Begge dele ser lækre ud.
    E spørger hvor henne man bestiller brunkager hihihi...
    Vi har fremmed hjælp til brunkager og pebernødder hvert år. Hun hedder Karen Wolf !
    Godt du får lidt julestemning puttet ind i Tessa også. Håber din søn også er modtagelig efterhånden...
    God aften til dig.

    SvarSlet
  11. Mums det ser bare godt, øj hvor bliver jeg lækkersuten tihi..
    Den opskrift til æbleskiverne er det en du vil dele??
    Fortsat god aften her d. 7 dec : )

    SvarSlet
  12. Uhmm... de ser lækre ud, både brunkager og æbleskiver :-) min weekend går med hundeudstilling og lidt nabo-hygge-kaffe :-)

    SvarSlet
  13. Hold da op - der har været gang i bageriet :D ..og skønt ser det jo ud og smager garanteret mindst ligeså godt :)
    Min weekend skal bl.a. bruges til gaveindkøb, selvom der kom en del i hus idag :)

    SvarSlet
  14. mums de ser gode ud men det kræver jo en opskrift når du viser billedet at brunkager som er min ynglings småkage

    SvarSlet
  15. Det ser meget lækkert ud. God weekend

    SvarSlet
  16. Skønne "kage billeder" brune kager er min svigerdatter også god til, og da Max ikke vil have dem, gider jeg ikke forsøge mig, men smager når jeg er hos Kim og Pernille, men æbleskiver bager jeg tit i vinterens løb, og altid med kærrnemælk og i rent svinefedt, jeg har en skøn opskrift. knus morkaren.

    SvarSlet
  17. Wowo total overskudsagtigt!! Men 8 DÅSER BRUNKAGER..er du da vimmer mand! :) Dine kager og æbleskiver ser vildt gode ud mums :)

    SvarSlet
  18. Hejsa din dejlige rapand.
    Jeg er på juletur til Berlin, her er koldt, men flot.

    Hej fra Mona

    SvarSlet
  19. Uuuhm, kan dufte det helt her ud :)

    SvarSlet
  20. Sikke du juler! 5 kg. Brunkagedej! ...og jeg som syntes at min mors opskrift med et kilo mel er vildt... Jeg kan vist godt pakke sammen.
    Nu skal der vist bare kommenogen og hjælpe dig med at spise alle lækerierne :0)

    SvarSlet
  21. Umm de ser lækre ud, men hold op en stor portion.
    Jeg skal bage i dag, og i morgen skal jeg julescrapper med 7 andre piger.
    Hav en rigtig god lørdag.

    SvarSlet