onsdag den 19. december 2012

19. December- tilbehør til ost. *G*

Noget af det jeg allerbedst kan lide ved julefrokosterne er osteanretningen der tit hører med.
Jeg skal selv holde julefrokost 2. juledag - og selvfølgelig skal vi have ost til afslutning.
Som tilbehør til ostene fik jeg i går lavet 3 af mine absolutte favoritter, det er ting jeg har fået forskellige steder som tilbehør til ost - men det har altid været steder hvor man ikke kunne tiltuske sig opskrifterne - og så må der eksperimenteres. 
Til venstre Valnøddedressing - den er helt fantastisk sammen med blåskimmel oste og især gorgonzola.
I midten er det abrikoser med anis. Uhmmm...!! De har været en favorit siden jeg fik dem på et kursus på Haraldskær for en del år siden.
og sidste eksperiment, som det er første gang jeg har lavet. Det er en sød oliventapenade vi fik til osten, til vores firmajulefrokost, sidste fredag på Cafe Klein i Kolding (hvor de laver helt fantastisk mad iøvrigt) Den glæder jeg mig så til at præsentere for mine gæster i år *G*
Har du nogle spændende "tilbehør" du bare skal lave?
 Og så kom min dies fra USA i dag. Den glæder jeg mig til at afprøve! .... måske i aften?
Nu vil jeg ihvertfald allerførst på blogrundfart. Er lige landet efter Visions seminar hele dagen. Mega spændende! Men trænger til at "slappe af" med blogverdenen nu.
God onsdag aften til dig.
Tak for besøg og hyggelige kommentarer.
Knus.

14 kommentarer:

  1. Jeg har ikke nogen favoritter som sådan. Jeg er sååååå madglad og kan li det meste, og prøver gerne nye ting. :-)
    Lækker die du der har.

    SvarSlet
  2. mumssss hvor ser det lækkert ud, og waww den dies er flot

    rigtig god 19 december
    knusss♥

    SvarSlet
  3. Mums, det ser lækkert ud. Både de hjemmelavede lækkerier OG din flotte die.

    Knus :)

    SvarSlet
  4. Ser rigtig lækker ud, og fedt at du sådan eksperimentere med tingene : ) lyder som nogle spændene ting du kaster dig ud i : )
    Jeg har ikke noget jeg skal lave, som tilbehør men spiser det gerne : )
    Rigtig god 19 dec

    SvarSlet
  5. Jeg er også (næsten) altædende, (men ikke norsk myseost) men til ost vil jeg gerne have en god solbærmarmelade og meget vigtig en SNAPS og hvis jeg bliver mere svimmel end jeg er i forvejen, så må Max støtte den gamle her hen i hendes stol. det er en dejlig dies du der har fået hjem, jeg går også og håber på en levering fra England, håber det kommer i aften. juleknus morkaren.

    SvarSlet
  6. Jeg elsker den slags, og har lige lavet syltede valnødder.
    Den med abrikoser kunne jeg da godt tænke mig opskriften på.
    Til gengæld er der opskrift på gode råd på min blog i morgen....

    Din nye die, gider jeg ikke se på el. høre om.........
    Men så tilyk da.
    Og når du er træt af den, så sig lige til......ikke ?

    Og hyggeaften.

    SvarSlet
  7. Det lyder lækkert!
    Nej, jeg skal ikke lave noget tilbehør ; )
    Rålækker Spellbinder!!!!! Uha, et nyt behov opstod ; )
    Du må have en god aften.

    SvarSlet
  8. Nej jeg laver ikke så meget af den slags mere, nu vi kun er os to "gamle" herhjemme. Vi når aldrig at få det spist alligevel, så jeg gider helt ærligt ikke mere.
    Det er noogle rigtig fede dies du her har fået, håber de ligger under træet når den tid kommer he he he.
    Ha en god dag.

    SvarSlet
  9. Ser spændende ud med dine eksperimenter, her har vi ikke nogen faste traditioner, for hvad der skal på bordet til julefrokosten, men tarteletterne er altid et hit.

    SvarSlet
  10. Hvor ser det vel nok spændende ud :) Rigtig god julefrokost og fortsat god 19. december :)

    SvarSlet
  11. Elsker gode oste og dit tilbehør ser godt nok spændende ud - sådanne delikatesser forringer jo ikke ligefrem ostebordet - mums.
    Spændende hvad du får ud af den nye die...

    SvarSlet
  12. Ser lækkert ud - selvom jeg kun ville smage oliventapanaden :)
    Er ikke vild med valnødder og tørrede abrikoser. Ej ville nok smage på det - trods alt - er nemlig normalt ikkr kræsen - men de får ting jeg ikke bryder mig om er nogle ting der ofte er i julen :)
    Lækker die - spændt på at se hvad du får lavet med den :)

    SvarSlet
  13. Nu er jeg altså bare så lækkersulten, det lyder fantastisk.

    SvarSlet
  14. Det ser vild lækkert ud, du er vist rigtig god i et køkken:-)
    Super skøn die, du har købt.

    SvarSlet