tirsdag den 18. december 2012

18. December

Her er et kort mere jeg lavede forleden aften. 
Her er brugt lidt papirer fra restekassen, et vintagebillede, perleblomster købt på eBay, hjemmelavet sløjfe - og dimsen med den lilla sten er købt hos imerco eller inspiration sidste år.
Jeg kunne egentlig godt bruge lidt hjælp til hvad man skriver i et kondollancekort?
Min søsters nabo døde i weekenden, han var kun lige blevet 50. Det er SÅ tragisk! - han efterlader sig kone og 2 børn + 2 "pap"børn og 2 børnebørn.
Konen er en af mine kortsælgere - og også en god ven selvom vi ikke ses så tit. Og selvfølgelig skal jeg have sendt hende et kort.
God tirsdag aften til jer.
Knus

18 kommentarer:

  1. det er et sødt kort med nogle fine detaljer.
    Den med kondolancekortet er svær, jeg har nogen gange skrevet noget i retning "vi tænker på jer" og hvis ikke man laver kortet alt for stort skal der heller ikke stå så meget på

    SvarSlet
  2. Sødt kort du har lavet.
    Og puha. sikke en historie. Det er så trist sådan noget, og minder os om, at man aldrig ved....
    Jeg tror også jeg vil skrive det enkelt , evt som Randi skriver.

    SvarSlet
  3. Et smukt kort... så fint med den lilla sten.
    Jeg ville også bare lige skrive noget meget enkelt
    Ha en dejlig 18. decembers aften, knuss

    SvarSlet
  4. Et smukt kort du har fået lavet..
    kondollancekort er altid sværer.. ngle gange skal man bare give los for tankerne og skrive lige hvad man tænker om sorgen og smerten. husk på det er ok at være ked af det. måske kan det enda trøste når kortet læses senere. kuns Sanne

    SvarSlet
  5. Et rigtig flot kort, du her har lavet igen.
    Og ja de der sympatikort er aldrig sjove. Jeg har desværre selv måttet sende ikke færre end 3 her i år og alle til alt for tidligt mistede gode venner. jeg skrev simpelthen som jeg følte, at jeg godty vidste jeg ikke kunne sige noget som helst der kunne trøste i sådan en situation, men de skulle vide, jeg tænkte på dem i den svære stund og var her for dem, hvis de havde brug for en at tale med. Så har man sådan set sagt alt og de ved man er der hvis de har brug for nogen. " af dem er faktisk kommet og sagt, det var virkelig rart, da de fleste ikke tør tale om døden, så de værdsatte virkelig, at der var en som turde sige noget, da de fleste blev forlegne og vendte sig væk, hvis de kom over, eller fik vældig travlt med alt muligt. Men det er bare min måde på det, for selvfølgelig skal man så også være klar til det, hvis de virkelig har brug for en at snakke med.

    SvarSlet
  6. Smukt kort.
    Ja det er altid svært hvad man skal skrive. Men noget enkelt er også min tanke.

    SvarSlet
  7. En svær opgave Pips, men du må jo skrive hvad du føler, i den sidste ende er ord jo så "fattige" knus morkaren.

    SvarSlet
  8. Fint kort : ) uha det er altid svært med kondolance kort men helt enkelt ville jeg nok gøre det, og fortælle at du er der : )

    SvarSlet
  9. Skønt kort du har lavet. Tak for julekortet fra dig som jeg modtog i dag. Skal nok blogge det en af dagene når det bliver vejr til at fotografere. Mht kondolencekortet, så skriv hvad du føler, der er ikke noget værre end folk, der lader som ingenting.

    SvarSlet
  10. Flot kort som sædvanlig :)
    Tak for julekort og lækre ting i kuverten :)
    Ja som alle andre skriver så er kondolancekort aldrig sjove - men jeg ville nok skrive som Maryann.

    SvarSlet
  11. super flot kort som altid.

    rigtig god 18 december,
    knussss♥

    SvarSlet
  12. Et smukt kort, men ja hvor det er svært at komme på tekst, fordi det er så følelsesladet.
    Ha' en dejlig aften..
    Knus Hjørdis :0)
    PS.
    Kunne du skrive :
    Du og dine kære efterladte vil altid være i vore tanker.

    SvarSlet
  13. smukt kort og ville som Hjørdis skrive - Du er i mine tanker eller -sender dig varme tanker i en svær tid- synes ikke det behøver at være så lang tekst også hvis det ikke er en person så tæt på en
    Du må have en god aften

    SvarSlet
  14. Rigtig lækkert kort du har lavet, og meget "FED" sløjfe.
    Ja det er da en tragisk historie, og det er jo alt for tidlig. Jeg er ikke så god til de skrevne ord, så har nok ikke noget bud, men synes det lyder fint det andre foreslår.
    God aften

    SvarSlet
  15. Fint kort du har lavet.. Synes det er rigtig svært det med hvad man skal skrive... var selv i samme situation da vi for nyligt var til begravelse... god aften

    SvarSlet
  16. Det er et smukt kort du har lavet.
    Jeg kan kun sige som de andre - skriv kort, men stadig med følelse og nærvær - uha, det er altid svært, når døden kommer for tæt på...

    SvarSlet
  17. Ih, altså hvor et flot kort. Er vild med din sløjfe.

    Trist med din søsters nabo. Uha, det er svært med den slags kort. Håber du finder de rette ord ...

    Knus <3

    SvarSlet
  18. Trist når nogen dør i så ung en alder:-(
    Det er et meget flot kort du har lavet og den sløjfe er da hel fantastisk.
    Det er svært at finde de rette ord.

    SvarSlet