tirsdag den 11. december 2012

11. December - 220 klejner

Så fik jeg kogt klejnerne til aftenens bankospil. - De der ikke bliver solgt til kaffen plejer gerne at blive købt med hjem af pensionisterne der ikke selv koger klejner.
1 pose er allerede bestilt forud.
Jeg kan bedst lide dem friskkogte og lune - så jeg fryser mine ned og luner dem i ovnen når jeg vil have klejner - så smager de bare SÅ godt.
Og jeg har prøvesmagt adskellige undervejs i kogningen - heeeheeee
 Scrap får jeg lavet ingenting af - tiden er ikke til det lige pt.
Så I må nøjes med billeder af kager og julepynt - :)
Mine Georg Jensen uroer er jeg superglad for, dem har jeg arvet efter min mor - jeg har dem hængende i "klaser" et par steder i køkken og stue. Her er nogle af dem.
Julegaver har jeg kun fået købt 2 af - og det er mig der står for den store familiejulefrokost 2. juledag - der skal også planlægges, forberedes og handles ind i stakkevis *G*
Alle indkøb skal helst ordnes næste tirsdag hvor jeg har fri - og Patrick har fået lov at holde fri. Så suser vi afsted fra morgenen af og håber vi hurtigt får det overstået (optimistisk? tjaa - måske)
God tirsdag til Jer. Her kommer min far til frokost om lidt - jeg har lokket med 1 dåse brunkager og friskkogte klejner - så sparer jeg da turen til Sdr. Jylland i denne omgang.
Tak for besøg og kommentarer.
Knus.

15 kommentarer:

  1. Det var da noget af en portion klejner, men så sødt at du bager til bankospil. Flotte jule uroer og hyggeligt med besøg af din far.
    Ha en fin og kold 11. december, knus

    SvarSlet
  2. Hvor ser de klejner bare lækre ud, og jeg kan jo forstå at de smager lige så godt, som de ser ud ;)
    Du er da vist en af ildsjælene dernede i Billund - hatten af for dig Dorthe.
    Kan du nu ha' en hyggelig dag sammen med din far.

    SvarSlet
  3. Lækre klejner. I min familie hedder det sig, at en klejne først er rigtig god hvis den kan brænde. Så der bliver altid lavet en test, for at se om de er gode nok :-)

    SvarSlet
  4. så lækre klejner men jeg efterlyser opskriften på brunkager hvis du vil være så rar at give dig tid til det for så tror jeg at jeg vil forsøge at bage dem

    SvarSlet
  5. Det lyder SÅ godt med lune klejner. Jeg bliver helt lækkersulten.!

    SvarSlet
  6. ihh altså nu løber mine tænder i vand, de klejner ser yderst lækre ud. Forsat god tirsdag

    SvarSlet
  7. Pyt med scrap - hvis man kan få friske klejner istedet :-)

    De ser gode ud....

    SvarSlet
  8. Mums de ser gode ud, tror lige jeg tager et par stykker ud af fryseren nu da du har gjort mig lækkersuten tihi
    Det er vildt mange, men hvor er det dejligt at de også kan købes af dig, når kræfterne nu ikke længere slår til hos de ældre : )
    Du bliver jo dagens helt, måske er der også en pose i præmie : )
    Rigtig god 11 dec

    SvarSlet
  9. De ser vel nok gode ud dine klejner?
    Rigtig fint julepynt.
    God fornøjelse med dine juleindkøb

    SvarSlet
  10. Mums de klejner ser da bare rigtig lækre ud, dem kunne jeg godt ha brugt en portion af her idag, men jeg må indrømme, jeg gider bare ikke lave dem he he he.
    Håber du har haft en god dag med din far her.

    SvarSlet
  11. Jaa måske er du lidt optimistisk omkring at få "tingene overstået på tirsdag" *G*
    Jeg elsker også mine Georg Jensen uroer, min søde mor giver mig en ny hvert år ;)
    Hmm..med al den prøvesmagning er det da utroligt, at der overhovedet er nogen klejner tilbage til banko *G*
    Ha' en dejlig aften :)

    SvarSlet
  12. Klejnerne ser bare super lækre ud og Georg Jensen pynt bliver man da heller aldrig træt af... hi hi..

    SvarSlet
  13. Klejner er nok den skønneste småkage ved juletid, og husk nu at skrive indkøbs sedler til tirsdag, ellers får du kun det halve med hjem, jeg taler af erfaring. knus morkaren.

    SvarSlet
  14. Hvor ser de klejner lækre ud. Det lyder som en god tradition. Håber du hygger dig med din far....

    SvarSlet
  15. Mums for nogle dejlige klejner.
    Pyt da med det scrap, du kommer jo "tilbage" =D
    Håber du har haft en god dag med din far.
    Og så håber jeg da (optimist eller ej), at du og sønnen, får købt det i skal, på tirsdag.

    SvarSlet