mandag den 10. december 2012

10. December. - Se hvad jeg har fået :)

Forleden kom posten med et julekort til mig fra søde IngeJC - Se lige hvor fint det er.
 Og indeni var der masser af lækre lækre blonder som jeg helt sikkert sagtens kan bruge! Tusind Tak Inge!!
 Jeg skal vist også se at få julekort gjort klar til afsendelse - men i dag skal jeg først lige have lavet dej - og vredet en ordentlig portion klejner klar til kogning i morgen. Det er efterhånden blevet en tradition at jeg koger klejner til banko gæsterne engang i December - og der skal sjovt nok flere og flere til for hvert år. *G*
---
Jeg lovede Jer opskriften på de æbleskiver jeg bagte forleden. Lav bare rigeligt de smager fantastisk - hihi. (og de kan fryses)


Æbleskiver: (ca. 40 - 50 stk.)

250 g. mel
½ tsk salt
11/4 tsk natron
2 tsk sukker
ca. 4 dl kærnemælk
3 - 4 æg
svinefedt til stegning.

Mel, salt, natron og sukker blandes.
Æggeblommer og kærnemælk piskes sammen og blandes i melet.
Æggehviderne piskes stive og vendes forsigtigt i dejen.
Bages ved svag varme og vendes ofte.

Velbekomme *G*

God ny uge til jer allesammen. Tak for alle besøg og kommentarer - det er SÅ hyggeligt!
Knus.

23 kommentarer:

  1. Sikke et smukt kort du har fået, og indholdet er jo lige dig, det er jo ikke så dårligt.
    Jeg har ikke engang en æbleskivepande, men opskriften ser da ikke så vanskelig ud, så det var måske en idé at ønske sig sådan en ;)
    Har lige lavet dej til klejner, så god arbejdslyst til dig.

    SvarSlet
  2. Sikke ete flot kort, du har fået her, det er virkelig smukt, og det er de der blonder også bare. Smadderflotte endda. Glæder mig til at se, hvad du får lavet med dem engang her.
    Tusind tak for opskriften på æbleskiver her. Jeg er ret sikker på, at det er den jeg mistede for nogle år siden, som jeg havde arvet ewfter min mor, og nu skal den abre prøves igen, så mange tak for det.
    Há en rigtig god uge forude.

    SvarSlet
  3. Rigtig fine blonder og kort.
    Mums de æbleskiver ser gode ud!

    SvarSlet
  4. Yndig kort, med et dejligt indhold, din opskrift er ikke helt magen til min, og alligevel minder den meget om den. knus morkaren.

    SvarSlet
  5. Flot kort og tak for opskriften... Go december eftermiddag...

    SvarSlet
  6. Flot kort og skøn gave at få. Det er jeg sikker på at du kan bruge.

    SvarSlet
  7. Så fint et kort - og ja blonderne de er da lige kommet til den rette :)
    Tak for opskriften - og go' fornøjelse med klejnerne :D

    SvarSlet
  8. Super fin kort, samt smukke blonder, du er heldig

    SvarSlet
  9. Sikke et flot kort du har fået og med dejligt indhold : )
    Tak for opskriften den skal klart prøves : )
    Jamen jeg forstår da godt at du skal koge flere klejner hvert år tihi..hjemme lavede friske klejner er der jo ingen der kan stå for : )
    Rigtig god 10 dec.

    SvarSlet
  10. super flotte blonder og kort
    de lyder lækre de øbleskiver, men min tålmodighed er ikke til at bage dem.

    rigtig god 10 december.
    knusss

    SvarSlet
  11. Så flot et kort og nogle rigtig skønne blonder.
    Mums nu bliver jeg lækker sulten...

    God aften

    SvarSlet
  12. Sikke et smukt julekort med lækkert indhold.

    SvarSlet
  13. Ej en lækker gave. Det kan du helt sikkert bruge. Hold da op hvor du er igang. Det ser godt ud.

    SvarSlet
  14. Super smukt kort, og lækre blonder du har modtaget.
    Mums dine æbleskiver ser gode ud.

    SvarSlet
  15. Det er et ualmindeligt smukt kort du har fået der. Inge er altså også rigtig dygtig - og nøjagtig. Og det kan jeg jo godt lide, med min perfektionisme....
    De æbleskiver ser altså fine ud. Gemmer lige opskriften, for den er måske lidt bedre end svigermors....

    God aften.

    SvarSlet
  16. Skønt kort du har fået, det er super fint.
    Som du da julehygger, med klejner og skønne æbelskiver, dejlig med alle de jule godter.

    SvarSlet
  17. Super flot kort, og lækre blonder.
    Den opskrift skal da helt sikkert prøves.
    Hav en god aften.

    SvarSlet
  18. Ih, så fint et kort og med smukke blonder ... jeg er så heldig at modtage adventspakker fra Inge ... og ja, der er skønherligheder i :)

    Knus :)

    SvarSlet
  19. Flot kort, Inge har lavet, og så det dejlige indhold MMMM
    De æbleskiver ligner noget der smager mums så dejligt =D

    SvarSlet
  20. Nydelig kort du har fått.
    Så koselig å få hjemme laget kort i posten.

    Klem Connie

    SvarSlet
  21. Velbekomme, godt du kunne bruge blonderne.

    SvarSlet
  22. Flot kort og lækre blonder - det fik jeg også :)

    De ser gode ud de æbleskiver - men jeg har ingen æbleskivepande :) Så jeg må nøjes med dem færdigkøbt :)

    SvarSlet
  23. Så smukt et julekort med lækkert indhold. Tak for opskrift:-)
    Ha en dejlig og kold 11. december, knuss

    SvarSlet