mandag den 14. november 2011

TUT på julekortholder af gammel bog.

I dag har jeg lavet endnu en kortholder af en gammel bog, så jeg forsøgte lige at lave en beskrivelse til Jer der har spurgt efter en.
---
Du skal bruge en gammel bog - det er vigtigt at den er mindst 20 cm i "højden" gerne mere.
Den jeg har brugt måler 21 x 14,5 cm - og så har den omkring 200 sider (det er også ret vigtigt)


Start med at skære de papirer til du ønsker at bruge. Jeg har skåret dem ½ cm mindre end bogen - på begge led.

Sæt papirerene på både udvendig ....

og indvendig.

Så skal der foldes sider. Tag bare 2-4 sider ad gangen.

Når du er færdig fylder siderne ret meget som du kan se.

Nu skal der bånd på:
Mål 2 cm ind fra kanten og mærk op

Sæt derefter dobbeltklæbende tape på - i en bredde der passer til det bånd du har valgt.
Men undlad at sætte det på ryggen da den skal kunne give sig lidt.

Find midten på båndet (jeg har brugt 2 stykker af ca. 85 cm) og monter fra bogryggen og ud mod siderne - sæt det lidt løst over ryggen.

Når begge bånd er sat på vender du bogen - og binder dem til så bogen bliver som på billedet herunder.

Og det var det!!
Nu er den klar til pynt! Håber det er lavet forståeligt.

Min færdige bog kom til at se sådan ud:

Hvis du vover dig ud i at lave en tilsvarende vil jeg MEGA gerne se resultatet :)
God fornøjelse!
Knus.

17 kommentarer:

  1. God TUT!
    Rigtig flot julekortholder!!

    SvarSlet
  2. super flot,1000000 tak for tut.

    SvarSlet
  3. Hold da op - jeg troede, det var meget indviklet, da jeg så den første kortholder, du havde lavet, men med den tut ser det jo enkelt nok ud. Jeg må vist ha' fat i en gammel bog, for de er godt nok flotte....

    SvarSlet
  4. Hvor flot - og sikke god tut. Lige at gå til med de gode forklaringer.

    Og hvor er du altså flittig. Du er altså utrolig.

    SvarSlet
  5. God ide, men måske lidt for volsom her i huset hvor vi nærmest har afskaffet julekortene. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  6. Det er bare så flot... skal helt sikkert prøves

    SvarSlet
  7. WOW! Denne var utrolig stilig! Riktig bra tutorial du har laget! :)

    SvarSlet
  8. Wow, 1000 tak for tut .. den er bare sååå lækker .. og det ser jo egentlig ikke svært ud at lave :)

    SvarSlet
  9. Den er bare rigtig flot :-)! Tak for tut ;-). Skal helt sikkert prøves af, selvom den nok ikke vil blive brugt til julekort ;-)

    SvarSlet
  10. Super flot er den blevet og en nem tut ser det ud til :)

    SvarSlet
  11. Som alle andre, det ser jo ikke så svært ud, med din fine tut. Bogen er flot
    KH lonol/Lonnie

    SvarSlet
  12. ihh rigtig fin bog og helt klart en fin tut med gode billeder. tak for inspirationen

    SvarSlet
  13. Sikke en flot bog.Tusind tak for tut.

    SvarSlet
  14. Det er en rigtig god ide, og en fin tut du har lavet - og bøger er der masser af ! Tak for den ..

    Knus Hjørdis :0)

    SvarSlet
  15. Hvor er den alstå flot og tutten er nem at forstå.. sidder lige her og overvejer om jeg skal lave en til mig selv eller reservebesserne :o)

    SvarSlet
  16. Hvor er den bare flot.
    Og meget nemt og forstå for selv mig. Tak forbi du lavede denne tut.

    SvarSlet
  17. Den er da vildt flot og meget finere end min kedelig Netto kortholder-væg-ting ... uhhhh hvor får jeg travlt her i dec. med alle de nye projekter :)

    SvarSlet