lørdag den 15. oktober 2011

Og så et forsøg på en TUT.

Her er hvordan jeg lavede mine pergament-julestjerner.
Jeg havde et enkelt ark rødt pergament.

1. Punch blomsterne ud


2. Lav et hul midt i haldelen af de udstansede blomster og giv derefter alle blomster en tur i embosseren.

3. Du skal bruge 1 med og 1 uden hul.

4. Og 2 støvdragere.

5. træk støvdragerne halvt igennem blomsten

6. Giv det en klat lim med en limpistol (det er VARMT!) *G*

7. Nu trækker du støvdragerne helt igennem og drejer dem lidt rundt i limen. Lad tørre et kort øjeblik.

8. Klip stilkene af men lad et par mm sidde tilbage.

9. Så er det bare at lime sammen - jeg har igen brugt min limpistol.

Og her er hvad jeg fik lavet ud af et A4 ark pergament.
28½ blomst *G* - Og det tog vel omkring 1 times tid.

Håber I kan bruge det.

13 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke... tusind tak for tut.

    SvarSlet
  2. Super super smukke blomster - tak for tut. Kh 10na

    SvarSlet
  3. ihh hvor de er smukke.. fin tut.
    jeg laver mine med en blå pen med dutter i enderne så kan jeg selv dutte mønstre.. nå men Pip jeg må igang..griner du ved... pergamanoén venter..god lørdag og TAK ;O))

    SvarSlet
  4. Super søde og tak for tut...

    SvarSlet
  5. Rigtig søde Pips, jeg har bare ikke den dies, men man må kunne bruge andre. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  6. Super søde blomster. De skal da helt sikkert laves på et tidspunkt. Tak for en god TUT.

    God weekend.

    Rysse

    SvarSlet
  7. Tak for en fin tut! :)...ejer ikke noget pergamano papir - meeen mon ikke min mor har noget liggende fra da hun var igang med den slags :D

    SvarSlet
  8. De er bare rigtig gode - jeg havde slet ikke lige tænkt på at bruge pergament til julestjernerne, men det er jo rigtig flot.

    Tak for ideen.

    SvarSlet
  9. Rigtig fint tut. Tak for det. :-)

    SvarSlet
  10. Søde blomster - dejligt du vil dele din tut.

    SvarSlet
  11. Afsindigt flotte blomster du har lavet - og rigtig fin tut. Tak for det.
    Var det mon den punch du stod og blærede dig med i Billund ?

    SvarSlet
  12. Tak for den fine tut, de er rigtig søde dine små julestjerner.

    SvarSlet
  13. Rigtig fin tut ... og hvor er de bare flotte

    SvarSlet