søndag den 22. maj 2011

Mit første "Napkin fold" kort ...

det har jeg hygget mig lidt med her i eftermiddag. Hos Our Vintage affair har de nemlig en Maj - kortudfordring med netop denne folde teknik, og da jeg længe har luret lidt på de kort måtte det jo prøves. Da det derudover er et stykke tid siden jeg har fået lavet et bidrag til en udfordring - synes jeg det var tid.

---

Jeg fulgte Tuturialen der ligger på StampARTic bloggen - og det var slet ikke svært, så der kommer helt sikkert flere af den slags kort fra mig. :o).

---

Jeg brugte Melissa Frances papir, papir jeg købte i Polen for nylig - samt papir fra Netto, et vintage billede, blomster og et Tim Holtz tattered banner (ææælsger dem) ....

Her er kortet helt lukket....

Her er det så helt åbent.
På vej til at blive lukket - thihi....

Bagpå .... her har jeg limet "bæltet" fast.

Næsten lukket.

Jeg er lidt vild med brunt og lyserødt sammen ... :o)

Hvad er din yndlingsfarve?

Tusind Tak for alle søde kommentarer - de er værdsat!

Ønsker Jer en god start på en ny uge.

Kramz.

18 kommentarer:

  1. Åh, så flott dette var.
    Kjempefint.
    Men mye arbeid da.....

    SvarSlet
  2. Ååååå så lekkert kort :O)
    Nydelig.
    Klem :D

    SvarSlet
  3. Hold da op så fint et folde-kort! :)
    Yndlingsfarver ??...hmm...blå, grøn, en snert pink, brune/naturfarver...og så alle de andre i større eller mindre doser *G*

    SvarSlet
  4. Det ser bare helt vildt godt ud. Jeg har ikke rigtig turde at give mig i kast med disse kort for de ser bare så komplicerede ud. Min yndlingsfarve er lilla og det er ikke bare fordi jeg er pædagog ;)
    vh Karina/Renne

    SvarSlet
  5. simply beautiful and love the little flowers added in each corner, thank you so much for sharing your gorgeous work with us at Our Vintage Affair
    Hugs Kate xx

    SvarSlet
  6. Hvor det et dejligt kort du har foldet, det ser sku lidt svært ud, med blonder og små roser i hjørnerne, ynglingsfarver, jamen det eer jo dem du har brugt til kortet her, de støvede rosa, brune og ikke for skrappe lilla, og ellers alle lyse pasteller. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  7. Super flot kort.... tror vist også jeg skal prøve at sådan et... hi hi... god mandag

    SvarSlet
  8. Hvor flot og sikke et arbejde. Men resultatet står bestemt mål med indsatsen.
    Og hvor har du da igen været flittig, mens jeg lige vendte ryggen til.
    Henriette har snuppet den store ugle til et lille projekt hun og jeg har kørende. Hun siger, jeg skal sige tak til PI. Hun ved udmærket hvem Pips er....og kalder dig så Pi.

    SvarSlet
  9. Sikke et lækkert kort, hvor er det bare en smart måde det er foldet på og skønne skønne detaljer!

    SvarSlet
  10. Så nydelig kort! Lekker bretteteknikk og nydelige papirer!

    Ha en flott dag!
    Klem Kari

    SvarSlet
  11. Wauw hvor er det lækkert!Det tager nok lidt tid, men er helt sikkert umagen værd !
    Knus Hjørdis ;-)

    SvarSlet
  12. Wow, for et fantastisk flott kort du har laget, Dorthe ! Nydelige farger og papirer du har brukt, og flott pyntet :-)

    SvarSlet
  13. Jeg så dit indlæg igår, men blev så grebet af at ville lave sådan et kort. Så jeg kom helt fra at lægge en kommentar :o) mig der ellers aldrig laver kort, har lavet 2 kort indtil nu. Et utrolig flot kort, som er pynt i sig selv.

    SvarSlet
  14. Wawww hvor er den smuk... lækre farver og sååå fine detaljer. At den tager tid ved jeg udemærket, da jeg lige har lavet en magen til til Picture and Scrap udfordringsbloggen, som bliver lagt ud 1 juni.!!
    Mine yndlingsfarver er nok kraft( brun) karton med gyldne farver

    SvarSlet
  15. super lækkert kort og ja da jeg lige fik teknikken og fik brugt de rigtige mål synes jeg heller ikke det kort var så svært at folde.
    Jeg kan også lide lyserød og brun og synes også turkis og brun er flot sammen

    SvarSlet
  16. Vilket underbart kort, det vill du väl inte ge bort. Så mycket underbara detaljer och vilket arbete som ligger i detta kort. Helt fantastiskt.
    Kram Marina

    SvarSlet
  17. Beautiful job !!!!! so pretty and delicate. Thank you for creating with us at Our Vintage Affair.

    SvarSlet
  18. nice job! spaisbo for participating in a job blog OVA, for a good day!

    SvarSlet