fredag den 6. august 2010

Gang i julelikørerne.

For et par dage siden begyndte jeg på at lave årets julelikører.
De skulle efter sigende kun blive bedre af at trække i længere tid.
Den ene er med abrikoser, svesker og dadler.
Den anden er med kaffebønner og appelsin. Den skal bare stå og trække nu - i minimum 40 dage.
den med abrikoser skulle kun trække 2 - 3 dage med frugterne, så dem har jeg lige siet fra...
tilsat en del forskellige krydderier og noget vodka, og nu skal det bare trække i 4 uger.
Derefter vil jeg hælde det på små flødeflasker - der selvfølgelig skal scrappes, og så er der et par vært/indegaver klar :)
frugterne jeg lige har siet fra ... tjaaee... dem har jeg tænkt mig at lave til et par små glas marmelade nu lige straks, når de er dryppet godt af :)
Det må da blive godt i en trifli.

Og så skal jeg have lavet lidt andet marmelade i dag også.
Det kan jo heldigvis holde sig i mindst 1 år - bare det bliver opbevaret køligt og mørkt.
Og da det snart er højsæson for frugter og bær, ja så er det med at få det lavet lidt efterhånden.

Sylteglassene kalder *G*
Knus fra mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar