onsdag den 26. maj 2010

Gang i Bageriet....

har der også været lidt i dag...
Jeg forsøgte mig med Citron - marengs cupcakes
---
det er ikke de nemmeste kager i verden at lave... men jeg syns de er VILDT gode
syrlige og friske - og alligevel med sødme
uhmmm...
og så bagte jeg en portion (nååh ja - en dobbeltportion - hihi)
Courgette - hvidløgsmuffin.
Det må være et af mine yndlings "madbrød"
8 stk.
300 g. courgette
2 fed presset hvidløg
75 g smør
2 æg
½ tsk sukker
½ tsk salt
175 g mel
1 tsk bagepulver
---
revet parmesan
Riv courgetterne og tryk dem godt fri for væde.
Bland dem med hvidløg.
Smelt smørret. Bland alle ingredienser til en dej.
Fyld dejen i muffinforme og drys revet parmesan over.
Bages midt i ovnen ved 225 grader i 15 - 20 min.

1 kommentar:

  1. altså, man kan sagtens scrappe med muffinsforme :D hihi.. Selvom de ser lækre ud i de fine forme(som jeg selvfølgelig også har ha ha)
    Hav en god aften.
    Kram
    Maria

    SvarSlet